Najnowsze

Naprawa silnika

Jednym z elementów samochodów, który bardzo często ulega awariom jest silnik. Jedną z przyczyn takiego stanu rzeczy jest dość duży, średni wiek samochodów eksploatowanych w Polsce, według badań unijnego urzędu statystycznego 71% jeżdżących po polskich drogach ma więcej niż 10 lat.

Przy powtarzających się awariach silnika, właścicielowi pozostają do wyboru dwa rozwiązania: wymiana silnika na nowy lub jego remont. Kompleksowy remont silnika obejmuje miedzy innymi: szlifowanie wału korbowego, wygładzanie cylindrów, wymianę tłoków, pierścieni i panewek a także frezowanie gniazd zaworowych, oraz szlifowanie zaworów. Przy zlecaniu remontu silnika warto zwrócić uwagę na doświadczenie mechanika, silnik to serce samochodu i nie można sobie pozwolić by dostał się w ręce amatora-mechanika. Oddając silnik do naprawy musimy się liczyć z tym, że pozbędziemy się samochodu na minimum tydzień a koszt renowacji może wynieść nawet kilka tysięcy złotych.

Alternatywą dla remontu silnika jest jego wymiana. Szacuje się, że nowy silnik stanowi około 1/4 ceny samochodu. W przypadku motorów używanych proporcja ta staje się bardziej korzystna dla kupującego, używaną jednostkę napędową można kupić już za kilkaset złotych. Cena jest tym wyższa im lepszy stan silnika i większa jego popularność na rynku.

Aby ustrzec się przed poważnymi usterkami silnika warto pamiętać o regularnym jego doglądaniu, wymianie filtrów oleju, powietrza oraz paliwa, utrzymywaniu właściwego poziomu oleju i jego regularnej zmianie, maksymalnie co 15 tysięcy kilometrów. Równie ważny jest rozrząd, powinien być on wymieniany co 60 tys. km.

Napisz komentarz

Twój adres e-mail nie będzie widoczny.